Sider

4. februar 2010

Så mye søvn trenger du

Leste akkurat på ABC Nyheter, ofc, om søvn.


Søvn er en veldig viktig ting, står det. Og det vet jeg vel også.
Men jeg får ikke nok fordet. Det blir bare sånn, liksom.

Det er vanlig for meg å være våken til rundt 12-tida. Og det er ikke bra når jeg skal stå opp klokka sju. Og jeg står aldri opp sju. Jeg står opp halv 8 til ti over halv 8. Og det er ikke bra. Da blir det stress-stress og så rekker jeg ikke avtale om å gå. Soorry.. Unnskyld, mener jeg.

Så. Jeg bør bli mer fornuftig og legge meg tidligere.
Det har jeg sagt i flere år nå.
Og har det endret seg?
Nay.

Ntaw.

Jeg har funnet ut at jeg trenger 9 timer søvn. Og jeg får rundt 7. Litt vel lite? Japp. Og det kan være grunnen til hvorfor jeg er så trøtt og sliten.

Så. Så mye søvn trenger vi:
- Førskolealder: 11 timer
- Barneskolealder: 10 timer
- Tenåringer: 9 timer
- Voksne 7-8 timer
- Eldre: 7-8 timer
Da skal jeg rekke å øve litt til RLE-prøve før jeg legger meg.
Øh. Jeg tror det løftet kommer til å bli brutt.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails