Sider

25. februar 2010

Videregående.. Valg.. Trøbbel!

Shock.
Jeg har ikke klart å bestemme meg for videregående ennå.
Streess! Jeg drar til hytta i kveld og blir der til søndagen.
Fristen for innsendt søknad er mandag.
Jeg er død.

Okey; det som hindrer meg er nærskoleprinsippet og spesiell studiekompetanse. Jeg vil gå studiespesialisering (almenn) og ta spesiell studiekompetanse (realfag). For da har jeg ALLE muligheter åpen til videre studier.



Dette går det an å ta på Malvik videregående. Nærskolen min. Og det betyr at jeg må gå der. Men det vil jeg ikke. Jeg vil gå på en byskole. Ikke spør meg hvorfor. Hvorfor? Jeg vet ikke helt. Skifting av miljø, kanskje?

Men likevel; å fortsette på studiespesialisering er så kjedelig. Det er jo akkurat det samme som nå.. Enda en grunn til et annet område; miljø..

Derfor vurderer jeg Internasjonaliserings-linja på Katta. Katedralskolen. Men da drar man andreåret til England. Og det vil jeg ikke. Har hørt det ikke er så bra. Men rådgiveren min sa at bare halve klassen drar til England. 15 stk. Det står noe annet på hjemmesidene til Katta. Og jeg har ikke klart å få tak i rådgiveren.

Jeg har også vurdert Entreprenørskap-linja på Adolf Øien. Den har jeg veldig lyst til å gå på! Men den kommer jeg ikke inn på, uten å flytte. For den regnes som en vanlig studiespesialiseringslinje. Nærskoleprinsippet slår til igjen.



Hvorfor ikke Musikk, dans og drama på Katta? Det virker utroolig gøy. Og dessuten slipper jeg gym. Og kan danse eller spille musikk i stedet. Det virker som et bra klaff, ikke sant? Men! Jeg vil ta realfag. Og det går ikke med Musikk, dans og drama.

Hva med et fjerde år etter Musikk, dans og drama? Et påbyggingsår der jeg kan ta realfag. Det virker jo også bra. Men! Jeg skal gå på folkehøyskole et år. Og da går det 5 år fra nå til jeg kan begynne å studere. Og det er for lang tid. Dessuten er denne linja tidskrevende. Og slitsom.


Så. Du ser. Jeg er i et.. dilemma her. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg har vært så bestemt mange ganger, men nå!? Jeg vet ikke. Alt jobber imot meg.

Det blir sikkert kjedelige Malvik. Det er jo en bra skole, men... Ikke hva jeg vil.
Ugh! Save me!

1 kommentar:

Anonym sa...

hvorfor ikke:)

Related Posts with Thumbnails