Sider

15. oktober 2009

Har du skaffa deg OD-jobb?

Det har jeg! :) På Ark bokhandel, da.. Men, det går til en god sak! :)


Hvis du ikke har rukket det, kom igang og gjør det! Operasjon Dagsverk er en veldig fin ordning der du kan hjelpe andre med bare noen timer av dagen din. Hvem kan ikke gjøre det?

For de som ikke vet konseptet; elever jobber én arbeidsdag på et sted de finner selv, tjener 200 kr, og disse pengene går til et spesielt "tema." I år går det til utdanning av funksjonshemmede ungdom i Malawi, Mosambik, Sør-Afrika og Uganda. Er ikke det noe bra å støtte, da?

Gå til http://www.od.no/ hvis du vil lese mer.
Her finner du årets film: www.snoball.no/od-podkast/

Dette er mitt tredje år med OD, og jeg har jobbet hvert år. Og synes det har vært artig og meningsfullt! ^^ Men, ja, jeg vet. Det er skummelt å ringe og spørre etter jobb. Derfor har jeg satt opp et skjema som hjelper meg. xD

Dette sier jeg etter de har sagt "Hallo, det er..."
- Navnet mitt
- Skolen jeg går på
(Pause! Viktig at de får si "ja," eller "ok" eller "god dag," eller noe. Det glemte jeg idag, og det ble pinlig.. Men jeg fikk jobben, da!)
- Sier hvorfor du ringer. "Jeg lurer på om jeg kan jobbe hos dere på OD-dagen den 29. Oktober."

- Du bør også ha i bakhodet hva pengene går til, og hvor mye de må betale. Til meg spurte hun "Hva kan du bidra med, da?", og da svarte jeg vel "Det dere trenger hjelp til." Klassisk. xD

Men det går bra! Sikkert ikke alle som er like pysete som meg heller..

I år var jeg heldig og fikk jobb til den andre jeg ringte til, selv om OD-dagen er neste torsdag. Og i tillegg på et kjøpesenter i byen! (Kanskje ikke en så ettertraktet jobb, da, men..) I fjor måtte jeg ringe rundt overalt.

Så! Hvis du ikke har spurt deg om etter jobb, spør nå! Du støtter en god sak, og hva gjør det vel at du tar én dag av utdanninga di for å hjelpe mange andre sine? Du gjør noe bra.




Dette gikk pengene til i fjor.. Shonglap, Shonglap! xD


Plukk opp røret! xD
- Stine

Q: Har du noen gang vært med på Operasjon Dagsverk?
Q: Hva synes du om det?
Q: Hvor jobber du/ kan du tenke deg å jobbe?

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails