Sider

14. desember 2009

Brilleslangen lengter etter havet..


Øukei. Sorry overskrifta. "Brilleslange" har noe å gjøre med innlegget.
"lengter etter havet" kommer av sangen "fiskebollen lengter etter haavet..." som går on and on, og som jeg får på hjernen. Så det er forklart.



Klarer du å gjette hvor jeg har vært i dag, eller?

Jepp! Korrekt, korrekt. Nemlig; optikeren. Jeg føler meg helt som en tulling der jeg stirrer inni sånne greier, og dama spør "ser du best nå... eller nå..?" minst 20 ganger. Det er virkelig ganske irriterende.

Og.. en annen ting som er irriterende er at jeg har fått enda dårligere syn. Nå har jeg -3 i styrke. Jeg er altså ganske nærsynt. Og det er kjipt.



Derfor er jeg avhengig av briller eller linser. For å kunne se i det hele tatt. Og det får meg til å tenke på.. hva gjorde de i "gamle dager" 'a? Hvis de hadde skikkelig dårlig syn. Gikk de bare og veivet med hendene framfor seg for å finne veien? Sånn som jeg gjør på morgenen.
De hadde vel sine måter.. Men ikke like enkelt som nå.

Og enkelt og enkelt. Det er skikkelig dyrt å se dårlig. Tenk, da; linser som må kjøpes, brilleinnfatninger, brilleglass, kanskje ekstra solbriller med styrke, synskontroll, linsesjekk, og etter hvert også laser. Det blir fort noen tusen-lapper.

Jeg synes det er veldig sært at det skal koste å se dårlig. Men sånn er livet. Urettferdig. Vanskelig. Samma det.

En annen ting som er urettferdig er at jeg har mattetentamen i morgen. Og jeg kom hjem nå nettopp. Yeey me :)

baibai.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails