Sider

19. desember 2009

Søken etter en god mobil

Tittelen skulle egentlig være; "Hvor mange elektrobutikker fins det egentlig her?" Og starten på innlegget; Expert, Elkjøp, Lefdal, Siba.. Ops. Det var bare 4. Og jeg var ikke på alle engang. Så! Da starter jeg på nytt.


Heisan!
I dag startet dagen min med noen timer i senga der jeg bare lå og leste i boka mi. The host, selvfølgelig. Og jeg har lest mye, så nå har jeg ca 1/3 igjen. Den er så spennende! Jeg kan bare ikke slutte å lese.
Unsett!- det var ikke det jeg skulle skrive om. Hvis noen har lest det innlegget om bursdagen min, har dere sikkert fått med dere at jeg har fått meg ny mobil. Eller.. mange brosjyrer med mobiler. Jeg skulle få velge ut selv. Og det er så utrolig vanskelig!

Klokka fire dro jeg og mamma ut i verden i søken for den gode mobil. Øøh.. Vi dro i alle fall på mange elektro-butikker for å finne gode mobiler. Som jeg skrev i stad. Det er egentlig ganske kjedelig å gå rundt i så mange butikker. Mange butikkjeder- men så har de jo det samme "innholdet." Kjedelig.

Men! På den første butikken vi var, fant jeg jo en mobil jeg ville ha. Den var så fiin, den var ikke god  nok. Og når jeg først skal ha meg ny mobil, så bør den være god.

Mobilen er "Sony Ericsson W995."


Denne mobilen, ja.

Den er kåret til årets mobil i mange tester, og den virker også ganske bra. Godt minne, kamera (8 megapixel! Den jeg har nå har 2..), musikkavspiller.. GPS, tror jeg xD Og 50 filmer som jeg kan laste ned. For å se på mobilen. Jeg er jo filmavhengig, så det passer vel bra. Selv om det virker helt koko å se på film på en så liten skjerm.

Men. Så ble det jo noen ulemper med denne mobilen. Mamma har den! Det er den første. Men hun har den i sølv, så jeg tenkte å ha den i svart. Jadda! Men det hadde de ikke. Så vi dro innom mange andre butikker for å finne den i svart, vi leita og leita. Men det eneste de hadde, var i rød. Og når vi var heldige; sølv. Den røde var jo utrolig kul, men ikke helt min stil. Så jeg tenkte å gå plain. Den sølve hadde jo mamma, så den var helt ute av bildet.

Likevel. Vi fant ut at noen butikker på Tiller har svarte igjen. Men da var det for sent. Så i morgen skal vi dra heelt til Tiller for å kjøpe mobil til meg. Det blir artig :) Endelig en annen mobil enn den utroolig dårlige jeg har nå.


2 kommentarer:

Yngvild sa...

Jaja, skal det være, så skal det være :D
Jeg går på Hadeland Videregående, jeg! For så awesome er jeg, liksom :p

a n n e sa...

Ahhh, The Host, den skal jeg låne av ei i klassa innen nærmeste fremtid. Den ser så spennende ut, men alle som leser/har lest den sier at den er så forvirrende... ?
Uansett, jeg tror nok jeg skal klare meg.
Ha en super helg, og lykke til med mobilgreia
:-)

Related Posts with Thumbnails