Sider

24. desember 2009

Julegudstjeneste kan faktisk være ganske koselig!

Nå har jeg og pappa nettopp vært i kirka. På en julegudstjeneste. Det er jo ganske koselig, da =D Man kommer liksom i ordentlig jule-modus. Selv om det var utrolig bråkete med alle barna som sprang rundt, og "kjåk-"fullt, så var det fint. Det er liksom ikke så ofte jeg drar i kirka. Sist gang var vel på konfirmasjonen min 14.mai. Hehe.

Men det er så koselig å høre på presten som snakker, folk som synger, og bare se rundt seg. Det er så mange forskjellige folk som sitter på benkene. Og vi sitter der sammen- gjør det samme. Samles. Det er koselig, det. Og alle prøver å nå de sinnsykt lyse tonene i salmene. Jeg måtte bare gi opp, jeg. Hvorfor må alltid salmer ha så lyse toner? Skjønner ikke det, jeg.



Nissemannen bestemte seg for å dukke opp i et bilde igjen. Og siden han er så linselus, får jeg vel bare legge til dette bildet, da.

En annen ting jeg har tenkt på.. Folk synes det er flaut å gå i kirka. Det er "u-kult." Jeg synes ikke det, jeg. Jeg synes det er tøft, tenk! Det er jo bare et hus man samles i, og synger i, sitter i, hører i. Man ikke være kristen for å sitte i en kirke. Det er fullt mulig å kose seg i en gudstjeneste uten å tro på Gud.

Og en gudstjeneste er ikke alltid kjedelig. Hvis man faktisk prøver å få med seg det presten sier, synger med, og lytter, ser, føøler.. Da kan det være en ganske bra opplevelse.

Det er da altså min mening. Men nå stikker jeg og rydder litt! Og kler på meg finstasen =P

1 kommentar:

Yngvild sa...

Kirka er fortenk megakul! Eller noe lignende. Det er hvertfall koselig, og slett ikke flaut. Dessuten må man ikke være kristen. Det er jo ingen vits i det hvis man ikke tror. Gud elsker alle likevel, sies det :)
lol

Related Posts with Thumbnails