Sider

26. desember 2009

Kveldens "Poem'n'Picture"

Okey. Jeg skal starte en ny "greie-" hver lørdagskveld legger jeg ut et bilde fra "WeHeartIt", sammen med et dikt jeg synes passer til.

Dette gjør jeg pga. at inspirasjonen min svikter meg. Det kan hende jeg skifter dag og sånn- men konseptet blir i alle fall slik.

Meen.. Hva skal dette konseptet hete? I have no idea. Oh! Jadda.

"Poem'n'Picture"! Altså: Dikt og bilde. Høres bare så bedre ut på engelsk. Det blir det. Haha. Plutselig kom noe kreativt fram. Da sier vi det. Og jeg skifter tittelen.

Here it comes...




Kan ikke forstå

hvorfor jeg må
følge strømmen,
det var ikke det
jeg ville


Ut, jeg ville ut,
ut å fly
ville vandre, se,
høre lydene i fjellet,
fly med vinden


Kan ikke forstå
hvorfor vinden ikke
blåser –
ringer i stille vann.
Vil bare leve.



Og jeg må også legge til denne:

Skogen gir susende langsom besked;
alt, som den så i de ensomme tider,
alt, som den led, da den fantes omsider,
klager i vinden, som tar det med.






Spørsmål: Så.. hva synes du?

1 kommentar:

i r l i n sa...

Heeei vakkreste! :D Endelig fikk jeg satt av tid til bloggen og derme til å si TUSEN takk for kommentar fra deg i romjulen! At akkurat du er innom bloggen min gir meg veldig mye glede og inspirasjon og jeg håper du vet hvor verdifult det er for meg! :D Kos deg kjempemasse videre og taaaake caaaare! :D *klaskogdansk* ;D

Related Posts with Thumbnails