Sider

17. januar 2010

Alkoholfri mojito, anyone?

Da jeg var på Santorini i fjor.. nei, i forrifjor sommer, fikk vi servert masse drinker på hotell-baren. Og selvfølgelig ba vi om drinker uten alkohol. -Halloo?- Derfor fikk vi Sprite isteden for i drinkene.

Og en gang ba jeg om en Mojito. Og, oj, det var godt! Med sprite. brusen. Jeg har også smakt det hjemme hos noen andre, men med sånn lemon-brus fra Schweppes. Derfor bestemte jeg meg i går for at det skulle jeg lage!

Dette er oppskriften...

2 porsjoner
12 blad frisk mynte
saften av ½ stk. lime
2 ts brunt sukker
10 stk. isbiter
½ l sprite
1 blad frisk mynte til pynt


Fremgangsmåte:
Alt unntatt sprite, kjøres i en blender, toppes med sprite og serveres umiddelbart. I stedet for spite kan du bruke 7-up eller soda.


Dette er da altså hvordan den SKULLE ha sett ut. Min så litt mer ut som en grønn brus med grønne blader flytende på toppen. Men jaja! Øving gjør mester- sant?

Jeg tok oppi litt mer mynte og litt mer isbiter. Jeg brukte også sitron i stedet for lime. Og schweppes bitter lemon og sweppes lemon halvt om halvt.

Jeg vet nå at man bør ha oppi mye mer mynte, og ikke så mye væske. Og ikke fullt så knuste isbiter. For drinken smakte ikke så mye mojito. Hehe. Men det var uansett godt!

Anbefales da, altså. UTEN rom.

Da skal jeg vaske badet, rydde rommet osv osv.

1 kommentar:

i r l i n sa...

sv; tuusen takk for kommentar vakkreste ! Dyreplageri er no dritt ja, og det er en god ide du har der. Men selv om straffene hadde blitt strengere hadde det nok vært like vanskelig å finne de som plager dyrene :/ jaja, takk for at du hvertfall er snill og god! og takk for kommentar, du er en engel! :D ta masse vare på deg selv pena1 :D

Related Posts with Thumbnails