Sider

5. januar 2010

Dansee

Dansen i dag var utrolig gøy. Det må jeg bare si.

Vi skulle velge oss en farge; enten blå eller hvit. Den vi fikk mest inspirasjon av. Jeg valgte blå.
Deretter skulle vi skrive alle tingene vi forbandt med fargen. Assossiasjoner.. Som.. melankolsk, trist, vind, vann, himmel, tårer..

Disse ordene skulle inspirere oss til å lage dans. Vi (4 stk denne gangen) skulle lage hver vår "solo," som vi skulle dansse samtidig. Og dansen skulle da vise følelsene vi danset. Akkurat som man ikke joiker OM noe, man joiker noe.

Og det var utrolig spennende! Artig. Noe jeg ikke har gjort før.



Vi vet ennå ikke hvilken musikk vi skal danse til. Det er det noen som skal lage. Så vi må bare tilpasse dansen vår til de lydene folk tenker å sette sammen.


Konseptet er også sånn at vi skal kle oss i den fargen vi valgte. Vi skal danse rundt en "plaststolpe." Vanskelig å forklare- har ikke sett de selv. Disse plastforhengene skal kunst-folka på kulturskolen ha malt først. I blått og hvitt. Så vi danser på en måte "med" den plastdingsen, rundt den, under, bak.


Det høres så utrolig tøft ut- sant? Og vi får bestemme mye selv.
Genialt sier jeg bare.

Meen.. Have to go!

1 kommentar:

Margrethe sa...

Åh! Jeg og vil!

Kanskje jeg skal starte på kulturskolens dans igjen? Det høres my bedre ut nå enn det var., og vi gjør ikke så mye av det på step by step...
VI får se ; )

Related Posts with Thumbnails