Sider

25. november 2009

Har du sett "Sweeney Todd"?

.. The demon Barber of Fleet Street ...

Advarsel, advarsel.. Laang tekst. Men går an å lese bare litt? ^^
____________________________________________________

Hey!

Joda. Jeg har nettopp sett den. Og angrer. Æsj, så kvalmt. Selv om Johnny Depp er flink i rollen. Men det er han uansett..

Vel, den handler basically om en barberer. Som heter Sweeney. Todd. Eller; det er i alle fall dekknavnet hans. Han vender tilbake til London etter 15 år i fengsel. Han vet ikke hva som har hendt med kona, eller barnet.. Og han misliker å være tilbake i London.

Dette kunne da egentlig være en bra start på en film. Selv om den og har litt ekle undertoner. Litt kjærlighet, drama, søken på det gamle livet.. Eller da; min visjon om hva en bra film er.. Men etterhvert utvikler denne starten seg til et kvalmt blodsøl. Sorry.



En relativt mørk film...

Filmen er en thriller og handler om en barberer i 1800-tallets London. Og Sweeney har "hevnlyst og et barberblad i hånden," som det står på coveret.
"Filmen har alt: blod, mysterium, romantikk, humor, fantastisk musikk og fremragende visuell utforming."
 Joda. Jeg er da enig i det. Noe av det. Nå skal jeg ta for meg det de sier. Skritt for skritt:

1) Blod. Men merk dere; Blod står først på lista.
2) Mysterium. Jaja. Hele historien til Sweeny Todd er et mysterium.
3) Romantikk. Dette må vel alltid til for at jeg skal like filmen.. Kjærleiken (se, se! nynorsk!)  kommer da også inn av og til, og gir små pauser til.. blodet.
4) Men. Så kommer vi til "humor." I alle fall en sær type humor. Jeg lo i alle fall ikke mye under denne filmen. Jeg skrudde på lyset. Og gjemte meg bak fingrene mine. Så.. Jeg kan vel kalle det galgenhumor.
5) Den har god, om enn litt annerledes, musikk, og er egentlig en bra satt sammen film.



Scary..
Meen.. Filmen er da sikkert bra. For andre enn meg. Så denne filmen er ikke for de som blir lett skremt, og sliter med mareritt ><. Jeg kommer virkelig ikke til å få sove i kveld.

Og så må jeg få legge til "stjernene" som har bidratt til filmen:
Regissøren: Tim Burton (forklarer kanskje hvorfor filmen er som den er..)
Hovedrolle: Johnny Depp! ^^
Biroller: Helena Bonham Carter.
            Alan Rickman (dere vet; Slur. Snape. Harry Potter.)
            Sacha Baron Cohen




Disse gjør kanskje filmen.. bra. Den har i alle fall fått seksere og femmere. Det må jo si noe.

Og så må jeg legge til noen siste ord; fra bak på coveret;
"... dette mesterstykket som (sto "som") Sweeneys partner og hans ofre. Trenger du en barbering? En tett barbering? Sweeney venter."

Thuhuhuuu! Jeg er glad jeg er jente. Jeg trenger ikke barbering xD








Spørsmål: Har du sett Sweeny Todd før?

3 kommentarer:

Anne sa...

Denne filmen SKAL jeg se! Jeg er ovverasket over at jeg ikke alerede har sett den. Liker jo godt castingen da.
Spesielt Alan Rickman (Snape!) og Helena Bonham Carter, hun er jo bare fantastisk. Men der tipper jeg du er enig, Stine (Paolini)? :)

sv; Ahh, herlige New Moon!

Anne sa...

sv; Mine synske evner har slått til igjen! Utrolig hva? Det var sånn jeg fant bloggen din, skjønner du. :) DeLine.

Anonym sa...

http://lumerkoz.edu Thank you, http://barborazychova.com/members/Buy-Plavix.aspx flurry researchwong http://www.ecometro.com/Community/members/Buy-Bactrim.aspx daylong alamogordo http://riderx.info/members/Buy-Dostinex.aspx earthen embryo http://www.lovespeaks.org/profiles/blogs/buy-norvasc queencreek chilly http://soundcloud.com/acyclovir trondheim tenacious

Related Posts with Thumbnails