Sider

7. november 2009

Lyden av et klimavennlig Norge

Heihei!

Har dere sett denne videoen? Det gjorde jeg nå nettopp. På TV'n. Og jeg synes den er genial, jeg. Og den fikk meg til å tenke.



Den fanger oppmerksomhet; den fenger, og den har et ekstremt viktig budskap.

For å "redde verden" kan vi ikke bare si "la oss redde verden;" vi må gjøre noe. Det går ikke an å fikse opp i det vi har gjort; skaden er der allerede; men vi kan fikse opp i det vi kommer til å gjøre.

Vi dreper verdenen rundt oss. Det er bare å innse det. Vi er late. Hvorfor sitter vi på med mamma og pappa når vi skal til skolen? Vi gidder ikke gå.

Å "redde verden" er et umulig oppdrag. Men hvis alle tenker litt mer på hva de gjør enn før, kan kanskje verden bli et godt sted å leve for oldebarna våre? "Oldebarna" Haha..

Start med å skru av lysene når du går ut av et rom. Gå eller sykle til skolen/ jobben. I verste fall; ta buss. Kildesorter søpla. Ikke la varmen stå på i rommet samtidig som du har vinduet oppe.

Det er ikke så mye. Bare litt. Og det kan hjelpe.

Du kan gå inn på http://www.klimaloftet.no/ og lese mer.

God natt!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg er enig !
VI MÅ KJEMPE NED GLOBAL OPPVARMING!
Jeg går til skolen hver dag, uansett om det tar tre kvarter, mange ganger tar jeg også å går til byen, som er kjempelangt til - fordi det er god trim og fordi jeg hjelper mot global oppvarming.
Noen ganger får jeg med meg venner også, da blir det bare gøy å gå ^^ For da kan man trene, være sosial og hjelpe mot global oppvarming! hva er IKKE bedre enn det?

Stine sa...

Det er braa! Supert! ") Haha..

Related Posts with Thumbnails